آرامیس مشاور




دانشجویان نوبت دوم، کارنامه ی سلامت دریافت می کنند مطلب ویژه

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
نوشته شده توسط  | منتشرشده در: عمومی

دانشجویان نوبت دوم، کارنامه ی سلامت دریافت می کنند
حمید یعقوبی، رئیس مرکز مشاوره سازمان امور دانشجویان، از ارائه کارنامه سلامت به تمام دانشجویان نوبت دوم و غیر دولتی خبر داد.
دکتر یعقوبی، در خصوص کارنامه سلامت دانشجویان برای سال تحصیلی آینده گفت: دانشجویان جدید الورود دانشگاه های دولتی که در دوره های روزانه و نوبت دوم تحصیل می کنند، در سال تحصیلی پیش رو کارنامه سلامت دریافت خواهند کرد.

وی افزود: در پرسشنامه کارنامه هم تغییرات اندکی اعمال شده و برای دانشجویان تمام مقاطع اجرا خواهد شد.
رئیس مرکز مشاوره سازمان امور دانشجویان، با اشاره به اجرایی شدن کارنامه سلامت روان برای دانشجویان دانشگاه های غیردولتی، اظهار داشت: این کارنامه برای تمام دانشگاه ها و موسسات غیردولتی که سرانه فرهنگی آموزشی دریافت می کنند، تهیه می شود.
به گفته دکتر یعقوبی، اندازه گیری قد، وزن، فشارخون و معاینه دهان و دندان برای دانشجویان به عمل می آید؛ ضمن اینکه معاینات پزشکی تکمیلی هم در صورت لزوم برای دانشجویان به منظور دریافت شرح حال پزشکی در صورت داشتن بیماری جسمی خاص، انجام می شود.
وی همچنین درباره ارائه تسهیلات به دانشجویان دارای بیماری خاص از سوی دانشگاه های کشور، اظهار داشت: اگر دانشجویی بیماری خاصی داشته باشد، بخشی از خدمات درمانی از سوی بیمه خانواده خودش و بخشی دیگر از این خدمات با تسهیلات بیمه ای صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، پرداخت می شود؛ علاوه بر این، واحدهای مددکاری دانشگاه ها در صورت لزوم برای ارائه حمایت های مالی فعال خواهند شد.
رئیس مرکز مشاوره وزرات علوم همچنین از راه اندازی اداره سلامت و تندرستی در تشکیلات سازمان امور دانشجویان خبر داد و گفت: این اداره، ذیل اداره کل مشاوره و سلامت ایجاد شد امر ارائه تسهیلات خاص به این دانشجویان را پیگیری می کند.

منبع: پیک سنجش

بازدید 1732 بار
آخرین ویرایش در پنج شنبه, 31 مرداد 1392 ساعت 11:31

نظر دادن

جهت ارتباط بعدی با شما، خواهشمند است ایمیل صحیح وارد نمایید.
کلیه اطلاعات شما نزد ما محرمانه خواهد بود.
لطفا نظرات خود را به زبان فارسی تایپ کنید.