آرامیس مشاور




اعلام جزئیات هزینه خوابگاه و غذای دانشجویی مطلب ویژه

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
نوشته شده توسط  | منتشرشده در: عمومی


میزان وام شهریه دانشجویان و افزایش اجاره بهای خوابگاه و نرخ تغذیه سال تحصیلی 93-92 دانشگاه ها اعلام شد. به گفته رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در لایحه بودجه امسال اعتبار در نظر گرفته شده برای وام شهریه دانشجویان حدود 20 درصد کاهش یافته و از 170 میلیارد تومان در سال گذشته به 135 میلیارد تومان در سال 92 کاهش پیدا کرده است.

کیوان مردایان گفت: با برنامه ریزی انجام شده بدون توجه به این کاهش و براساس رقم وام شهریه سال گذشته، وام شهریه به دانشجویان تعلق می گیرد و تغییری در میزان وام شهریه نداریم. وی با اشاره به آغاز ثبت نام وام شهریه از 12 شهریور اظهار کرد: سامانه صندوق رفاه دانشجویان نیز همزمان با ثبت نام فعال و ابلاغ وام شهریه به صورت رسمی آغاز می شود، همچنین میزان مازاد بر اعتبارات سال گذشته تا 15 مهرماه ه دانشگاه های کشور ابلاغ خواهد شد که دانشگاه ها باید براساس ارقام سال تحصیلی گذشته متقضیان را پوشش دهند.

مرادیان تاکید کرد: پرداخت وام نباید به گونه ای باشد که دانشجو مجبور به پرداخت شهریه کند و پس از مدتی مبلغ را به دانشجو باز گرداند، این امر خلاف قانون و سیاست های وزارت علوم است و دانشگاه های شهریه پرداز موظف به تبعیت از این قانون هستند. وی افزود: اعتبار وام شهریه از هم اکنون در اختیار دانشگاه هاست و دانشگاه ها برمبنای این رقم می توانند مدارک دانشجویان متقاضی وام شهریه را به رفاه صندوق تحویل بدهند و اعتبار مربوطه را از صندوق دریافت کنند.
نرخ غذا
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم درباره نرخ غذای دانشجویی و میزان افزایش آن در سال تحصیلی 93-92 نیز گفت: برای هر سه نوع غذا، سقفی در نظر گرفته شده که منوط به نظر وزیر علوم است، همچنین روسای دانشگاه ها پیشنهاد کرده اند نرخ غذا دانشجویی 20درصد افزایش یابد ولی با افزایش بیش از 15 درصد موافقت نشده است. به گفته مرادیان مبنای افزایش نرخ غذا دانشجویی، قیمت تمام شده غذاست و نرخ غذا نباید بیش از 800 تومان برای نوع پرهزینه در دانشگاه ها افزایش یابد.
مرادیان درباره افزایش اجاره بهای خوابگاه ها نیز اعلام کرد: تناسبی بین اجاره بهای پرداختی دانشجویان برای خوابگاه و رقم وامی که دانشجویان بابت اجاره بهاء دریافت می کنند وجود ندارد به گونه ای که از محل اجاره بهاء 4 تا 5 دانشجو، وام ودیعه مسکن یک دانشجوی دیگر تهیه می شود؛ با این حال اجازه نمی دهیم رقم ریالی اجاره بها از 4 تا 5 هزارتومان بیشتر شود.

منبع: همشهری

بازدید 2078 بار
آخرین ویرایش در شنبه, 15 شهریور 1393 ساعت 14:11

نظر دادن

جهت ارتباط بعدی با شما، خواهشمند است ایمیل صحیح وارد نمایید.
کلیه اطلاعات شما نزد ما محرمانه خواهد بود.
لطفا نظرات خود را به زبان فارسی تایپ کنید.