آرامیس مشاور




دکتر الهام فخاری

 

 نام و نام‌خانوادگی: الهام فخاری
متولد 1354 اصفهان
عضو انجمن روانشناسی ایران
عضو انجمن مطالعات برنامه‌ریزی درسی ایران
عضو جمعیت توسعه علمی ایران

 پیشینه‌ی آموزشی
دیپلم دبیرستان؛ علوم تجربی، دبیرستان دخترانه فردوس اصفهان، 1372
کارشناسی؛ زیست‌شناسی(علوم جانوری)، دانشگاه اصفهان، 1374- 1379
کارشناسی ارشد؛ روان‌شناسی تربیتی، دانشگاه الزهراء، 1386- 1388
دکتری تخصصی؛ روان‌شناسی تربیتی، دنشگاه الزهراء از 1389 تاکنون؛

پژوهش پایان‌دوره‌ی کارشناسی‌ارشد " بازخورد به آموزش، پیش‌بینی‌کننده‌ی فرسوده‌گی‌ی آموزشی‌ی دانشجویانِ ایرانی"
پژوهش پایان‌دوره‌ی دکتری" ارزش‌یابی دانشگاه‌های ایران از روزن زمینه‌سازی برای کارآفرینی و پیشنهاد الگو برای یک دانشگاهِ کارآفرین"

 پیشینه‌ی کاری
- همکاری با امور فرهنگی دانشجویی دانشگاه اصفهان، همایش کشوری نشریات دانشجویی 1378
- کارشناس آموزش و پژوهش مرکز مشاوره بصیرت(خصوصی)، 1379 تا پایان 1382(سه سال)
- کارشناس آموزش سازمان فرهنگی-تفریحی شهرداری اصفهان، 1380 تا 1381(یک سال)
- کارشناس ارشد آموزشی-پژوهشی دانشگاه اصفهان، 1382 تا 1389
- مدیر اجرایی مجله علمی-پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان، 1383 تا 1388(چهارسال)
- مشاور دفتر مشاوره دانشجویان دانشگاه علمی-کاربردی واحد صنایع و معادن، 1388 تا 1389
- مدرس واحدهای تخصصی روان‌شناسی و کارآفرینی در دانشگاه
- مشاور همکار با واحد روان‌شناسی مرکز بهداشت و تندرستی بلور، 1389 تا کنون
- مشاور آموزشی-روانشناختی آموزشگاه موسیقی و هنرکده نواک، 1390 تا کنون
- همکار علمی و داور مقالات علمی-پژوهشی
- عضو اتاق فکر نوآفرینان و کارآفرینان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران
- موسس و رییس هیات مدیره موسسه مطالعاتی پویا پژوهش بصیرت از 1381 تاکنون
- همکاری با گروه آسمان(آموزش تفکر سیستمی)، دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف، 1392 تا کنون
- همکار علمی مجموعه‌ی تلویزیونی "سکه"(سرمایه، کار، هدف) شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی ایران، 1392 تاکنون
- کارشناس‌داور همکار مجموعه‌ی تلویزیونی "ثروت‌آفرینان" گروه دانش و اقتصاد شبکه تهران، 1392

 پیشینه‌ی پژوهشی
- همکار طرح "ارزیابی جشنواره قصه‌گویی کودکان"،به سفارش شهرداری اصفهان، اصفهان، 1380
- همکار طرح پژوهشی "ارزیابی طرح اوقات فراغت فرزندان کارکنان شهرستان اصفهان"، به سفارش فرمانداری اصفهان، 1381
- مجری طرح پژوهشی "بررسی عملکرد شورای اسلامی شهر اصفهان(دوره اول) از دیدگاه شهروندان اصفهانی"، اصفهان، 1381
- همکار طرح پژوهشی "بررسی مقایسه‌ای فرسودگی شغلی دبیران آموزش و پرورش شهرستان اصفهان"، به سفارش سازمان آموزش و پرورش استان اصفهان، 1383
- همکار طرح پژوهشی "آسیب‌شناسی فرهنگی اردوهای دانشجویی"، معاونت دانشجویی فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، 1386
- همکار طرح پژوهشی "بررسی روش کار استادان دانشگاه های ایران"، به سفارش دانشگاه الزهراء، 1388 و 1389
- "بازخورد به آموزش، پیش‌بینی‌کننده‌ی فرسوده‌گی آموزشی دانشجویان ایران"، پایان‌نامه کارشناسی ارشد، 1388
- همکاری با کمیته علمی "پنجمین همایش بهداشت روانی دانشجویان"( بخش ویرایش علمی مقاله‌ها)، 1389
- عضو کمیته ویرایش علمی "سومین کنگره انجمن روانشناسی ایران"، اسفند 1389
- عضو کمیته ویرایش علمی "ششمین همایش سلامت خانواده و اختلالات جنسی"، مهر 1390
- مجری طرح پژوهشی" شناسایی مدل موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان دبیرستانی ایرانی"، سازمان آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری، مهر 1391

 افتخارات
- دریافت تقدیرنامه جشنواره فیلم و عکس دانشجویان کشور1377
- دریافت تقدیرنامه برای فعالیت‌های فرهنگی-هنری دانشجویی 1378
- رتبه 9 کشوری در آزمون استخدام ادواری
- منتخب مردم در دومین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان 1381
- کارآفرین برگزیده‌ی استان اصفهان 1385
- پژوهشگر نمونه‌ی دانشگاه الزهراء در سال 1391
- لوح تقدیر دفتر نوآفرینان و کارآفرینان اتاق بازرگانی تهران، 1392

 گواهی‌نامه‌های مهارتی‌آموزشی

- مهارت‌های هفت‌گانه‌ی رایانه‌ایICDL
- دوره‌ی عکاسی و فیلمبرداری آموزشگاه جهانگیر
- کارگاه آموزشی روش‌های پژوهش ترکیبی در علوم رفتاری، پژوهشکده علوم شناختی دی ماه 1389
- دوره‌ی تخصصی تربیت مدرسین و مربیان کارآفرینی گرایش فرهنگ و هنر، موسسه کار و تامین اجتماعی و شرکت کارآفرینی شریف، 1390
- کارگاه طرح‌ریزی استاندارد در سنجش، کوالالمپور مالزی 23 مارچ 2011
- کارگاه چگونگی انتشار مقاله‌های علمی در مجلات بین‌المللی، دانشگاه تهران
- کارگاه ملاحظات روش‌شناختی پروژه‌های پژوهشی، سومین کنگره انجمن روان‌شناسی ایران
- کارگاه آشنایی با و کاربرد نرم‌افزار اندنوت خرداد 1391
- کارگاه کاربرد و نمره‌گذاری آزمون حافظه‌ی وکسلر، سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره، آبان 1391
- کارگاه سازمان‌های نوآور و کارآفرینی سازمانی،دفتر توسعه کارآفرینی زنان دانشگاه صنعتی شریف، آبان 1391
- کارگاه "تیزهوشی استثنایی"، سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره، دی 1391
- کارگاه "معرفی، اجرا و تفسیر آزمون ترسیم خانواده"، سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره، بهمن 1391

 نوشته‌ها
 (مقاله)
- "آموزش شهروندی به کودکان، نیاز امروز پشتوانه فردا"، همایش راهکارهای توسعه فرهنگ شهروندی، اصفهان، 1381
- "آسیب‌شناسی پژوهش در ایران"، خبرنامه شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان، 1384، 24 و 25:21-27
- "کارآفرینی، ضرورت بررسی دموگرافیک جمعیت زنان"، خبرنامه شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان، 29: 27-28
- "الگوها و مراجع رفتاری"، خبرنامه شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان، 34 و 35: 15-16
- "آسیب شناسی اردوهای دانشجویی"، سومین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان، 1385
- "انسان شناسی، ارتباط فرهنگ، شخصیت، و خانواده"، سایت انسان‌شناسی و فرهنگ(دکتر ناصر فکوهی)، 1387
"Attitude towards learning, a predictor of educational wear-out among Iranian students"
- در بخش سخنرانی بیست و هفتمین همایش جهانی روانشناسی کاربردی، ملبرن استرالیا، 2010
(1389). "فرسودگی آموزشی و بازخورد به آموزش در دانشجویان خوابگاهی و غیرخوابگاهی"، دوفصلنامه انجمن روانشناسی ایران: روانشناسی معاصر(ویژه‌نامه)، 5: 574-577.
- در ششمین همایش مجمع آسیاییِ آموزش پزشکی در کوالامپور مالزی
Trends in Medical Education 23-26 March 2011, Kuala Lumpur, Malaysia
سه مقاله در بخش پوستر:
"Decreasing women corporal, incorporeal, & psychic consequences of pre-menses syndrome (PMS) through an self-regulation & coping skills program"
و
"Increasing Quality of Life among Heart-chronic Patient through a Multidimensional Program for Their companions"
و
"Decreasing women physical & psychic consequences of pre-menses syndrome (PMS) through a Multidimensional skills program"
و هم‌چنین انجام سخنرانی در همین همایش: با مقاله‌‌ی
"Attitude towards Learning, A Predictor of Educational Wear-out among Iranian Medical Sciences Students"

در بخش سخنرانی چهارمین همایش جهانی آموزش، پژوهش و نوآوریICERI2011 ، مادرید اسپانیا، نوامبر 2011
"ATTITUDE TOWARDS LEARNING, TEACHERS' INSTRUCTION METHODS, AND JOB BURNOUT, PREDICTORS OF EDUCATIONAL WEAR-OUT AMONG IRANIAN UNIVERSITY STUDENTS"
- "عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان: نتایج مقدماتی یک مطالعه ملی"، روانشناسی معاصر، 1391
- " پژوهش‌های مدیریتی: دقت در پژوهش کیفی"، دهمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت، تهران، آذر 1391.
- سیزدهمین همایش اروپایی روان‌شناسی، استکهلم سوئد، جولای 2013
Attitude towards Learning, Teachers' Instruction Methods and Job Burnout: Predictors of Educational Wearout among Iranian Student ؛ (ref. no. 2797459)
 کتاب:
- "نارساییِ یادگیری: ناتوانی یا ناهمانندی"، تالیف با همکاری دکتر مهناز اخوان تفتی، دانشگاه الزهراء(در دست چاپ)
- ترجمه "نظریه‌های معاصر یادگیری" ویارسته‌ی ناد ایلریس(2009) با همکاری دکتر مهناز اخوان تفتی(در دست چاپ)
- ترجمه "خستگی:دیگر نه!" از جک چلِم(2011) (اماده چاپ)
- ترجمه"تدریس و یادگیری مرتبط با کار" از هادلستون و ستنلی(2012) از انتشارات Routledge، با همکاری سارا رباط جزی(آماده چاپ)

 

نوشتن دیدگاه

خواهشمند است جهت ارتباط بعدی با شما، ایمیل صحیح وارد نمایید.
کلیه اطلاعات شما نزد ما محرمانه خواهد بود.
لطفا نظرات خود را به زبان فارسی تایپ کنید.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید